VM-løype i Rindal

Ski-VM i Trondheim 2025 har gjennom AktiVM invitert alle kommuner i Trøndelag til å velge ut ei egen VM-løype for turgåing/trim for å engasjere innbyggerne til enda mer turglede.

Dette er også tenkt som et turtilbud for innbyggerne i andre trønderkommuner som kan bli kjent med løyper utover sitt nærmeste område.  Alle løypene skal være lett tilgjengelig, sentrumsnære og mellom 3-7 km. I tillegg skal løypene primært være barmark eller sti som kan benyttes på føttene hele året.

Baard Gåsvand fra Turstigruppa Rindal IL og Morten Møller fra Rindal kommune

I Rindal har kommunen i samarbeid med Turstigruppa, Rindal IL valgt Kulturstien med deler av elvepromenaden som sin VM-løype. Denne har start ved p-plass på Igltjønna, går forbi Rindalshuset, gjennom boligfeltet over Sunna-brua og til gapahuken ved elvepromenaden. Turløypa er skiltet med VM-løypeskilt.

NB! Det er ønskelig få registrert alle turgåere, og dette fungerer på samme måte som Fjelltrimmen til Turstigruppa. Du registrerer deg via en QR-kode på informasjonstavla ved p-plassen Igltjønna, som linker deg til konkurransen. Der finner du også mer informasjon om deltagelsen, og løyper i andre kommuner (bruk gjerne QR-koden i bildet under for mer info.).  For hvert besøk ved målpunktet ved gapahuken vil du da automatisk bli registrert som gjennomført via QR-koden.

Ved første gangs registrering oppgir du hjemkommune, dette fordi det er ønskelig med en oversikt over hvor deltagere kommer fra - og som grunnlag for ulike konkurranser.

Mer informasjon også på AktiVM sin nettside

Kontaktperson/ambassadør for Rindal er Rune Løfald (turstigruppa) tlf 97682820. Ta gjerne kontakt for hjelp til registrering.