Ny kommunepsykolog i Rindal og Surnadal

01.04.20 startet Daniela Bjerklund i stillingen som kommunepsykolog i Rindal og Surnadal kommuner, og vi er veldig glade for at vi nå har fått tilsatt kommunepsykolog i begge kommunene.

Hun vil være tilgjengelig i 50 % i hver av kommunene, og psykologtilbudet skal være lett tilgjengelig, gratis og uten henvisning – et lavterskeltilbud. Det betyr at psykologen kan kontaktes direkte for vurdering av samtale. Frem til påske vil hun bruke tid på å sette seg inn i jobben, og bli litt kjent i kommunene.

Målgruppen for tjenesten vil i Rindal i hovedsak være barn og unge som har eller står i fare for å utvikle en psykisk lidelse, har vært utsatt for vold, overgrep eller andre traumer og de som har behov for oppfølging for å bedre klare å gjennomføre skole eller opplæring.

I Surnadal vil målgruppen i hovedsak være voksne som har eller står i fare for å utvikle en psykisk lidelse, rusmiddelbruk eller har vært utsatt for vold, traumer og overgrep.

I tillegg vil hun samarbeide med andre instanser i kommunen slik som skoler, barnehager, helsestasjon, fastleger og lignende, for å drive med veiledning og forebyggende arbeid som kan nå ut til større deler av befolkningen.

Fra den 14.04 er det mulig å ta kontakt med Daniela på telefon 477 60 861. Tjenesten vil også kunne tilby videokonsultasjon dersom det er aktuelt. Hun er tilgjengelig på hverdager mellom 08.00 – 15.00