Planen er en kommunal temaplan og vil bl.a. ta for seg kartlegging av eksisterende ferdselsårer/sti-og løypenett i kommunen, vurdere nye tilrettelagte tiltak for å utvikle tur- og løypetilbudet, samt se på organisering og ansvar for tilrettelegging, drift og vedlikehold av dette.
Det er satt ned i ei arbeidsgruppe bestående av representanter fra Rindal kommune, Rindal IL v/turstigruppa og Rindal anleggsdrift for å organisere planarbeidet. Andre aktører og interessenter vil i løpet av planprosessen bli involvert og få mulighet til å komme med innspill.
I første omgang er det kartlegging av eksisterende tur- og løypenett i Statens Kartverk sin nasjonale database for turruter (*) som er gjennomført, og som arbeidsgruppa nå ønsker innspill til. Innlagte turruter for Rindal kommune finnes på Rett i kartet Turruter – Rindal må velges i søkefeltet!
* Kravet til å være registrert som turrute er blant annet at det skal være skiltet og merket, avtalt med grunneiere og at det skal være en organisasjon som har ett definert vedlikeholds-/ og driftsansvar. Fotruter er merket med rødt og skiløyper med blått.
Innspill og kommentarer til innlagte turruter i kartet og/eller forslag til nye ruter kan sendes til;
pr post: Rindal kommune, Rindalsvegen 17, 6657 Rindal
pr e-post: post@rindal.kommune.no
For spørsmål vedrørende registreringen eller innspill, ta kontakt med arbeidsgruppas representanter:
Mari Svanem, rådgiver oppmåling Rindal kommune på tlf 95226070, e-post mari.svanem@rindal.kommune.no
Rune Løfald, Rindal anleggsdrift på tlf 97682820, e-post rune@turstigruppa.no
Utsatt frist for innspill er satt til 20.februar 2023.