Kontrollutvalget

Kontrollutvalget velges av kommunestyret, og har som oppgave å forestå løpende tilsyn med den kommunale forvaltningen på egne vegne. 

Kontrollutvalgets arbeid synliggjøres ved at møtene er åpne for publikum.

  • å sikre god kvalitet i kommunens tjenester
  • å sikre god produktivitet og en effektiv ressursutnyttelse
  • å ivareta innbyggernes rettsikkerhet i deres kontakt med den kommunale forvaltningen
  • å sikre at politiske vedtak i Rindal kommune følges opp

Kontrollutvalget som består av 3 representanter og en sekretærfunksjon, har i snitt 5 til 6 møter i løpet av et år. Flere av sakene som utvalget behandler, går videre til endelig behandling i kommunestyret.

Sekretariatet for kontrollutvalgene på Nordmøre ble etablert med virkning fra 2005 som følge av en endring i kommuneloven som medførte at den som utfører revisjonsoppgavene for kommunene ikke kunne utøve sekretariatsfunksjonen for kontrollutvalgene, se forskrift om kontrollutvalg § 20. Dette er et interkommunalt samarbeid med Kristiansund kommune som vertskommune.

Framtidig organisering av sekretariattjenestene for kontrollutvalgene (PDF, 482 kB)

Medlemmer i kontrollutvalget 2024-2027 

(Vedtatt i kommunestyret 19.09.2024, sak 40/24).

Svein Halsetrønning, leder. 
Tove Flåtten, nestleder. 

Ina Hamnes, fast medlem. 
Arild Haugen, fast medlem. 

Ola Løseth Bakken, fast medlem.
 

Knut Evandt, sekretær. E-post

Stian Bævre Brauten, 1. vara. 
Erlend Romundstad, 2. vara. 

Lars Røen, 1. vara. 
Gry Berggård, 2. vara. 

Njål Fiske, 1. vara. 
Pål Anders Fiske, 2. vara. 

Protokoller fra Kontrollutvalget