Kommunen er kjent med at et område lengst øst i Lomunddalen mangler fiberdekning. For å få en best mulig oversikt over alle områder i bygda der det mangler eller er dårlig breibandsdekning, ber vi om tilbakemelding fra innbyggerne. I denne omgangen tar vi ikke med hytteeierne.

Du svarer ved å fylle ut skjemaet i lenka nedenfor her og sende det inn elektronisk. Svar gjerne innen 15. desember. Takk for at du bidrar til kartlegginga!

Spørreskjema om breibandsdekning i Rindal

Ny landbruksrådgiver i Rindal kommune

Marie Konstad (31), opprinnelig fra Vassbygda i Skaun, er ansatt som landbruksrådgiver i Rindal kommune.

Invitasjon til markering av frigjørings- og veterandagen 08.mai

Rindal kommune inviterer veteraner fra krig-/FN-operasjoner til sosialt treff i Rindalshuset onsdag 08. mai kl 19.00.

Har du lyst til å bli meddommer? Vi trenger folk med ulik bakgrunn

Vi søker engasjerte rindalinger som kan tenke seg å bli meddommere i rettssaker fra 1. januar 2025.

Ledige omsorgsboliger ved Rindal helsetun

Rindal kommune har flere nyrenoverte omsorgsboliger, som består av både et soverom og to soverom. Boligene er nå ledige for leie til våre innbyggere.

Ekstremværet Ingunn

Ekstremværet Ingunn ventes å nå Rindal onsdag 31.januar på ettermiddagen. Det er lokalt varslet liten kuling, men med kraftige vindkast

Legevakten i Orklandsregionen flytter 1. februar

Flytter fra Tjenestesenteret på Bårdshaug til Tunvegen 15, like ved Orkdal helsetun på Fannrem. Flyttetidspunktet er torsdag 1. februar klokken 15:30.

Rindal kommune spør gardbrukerne om framtidsplaner

Rindal er i samarbeid med Holtålen en av fem piloter i det nasjonale Bygdevekstprosjektet. Landbruket er ei svært viktig næring i Rindal, og nå spør kommunen gardbrukerne om hvilke planer de har for sin egen gard for åra framover. På den måten kan kommunen få svar på hvor det er viktig å sette inn innsats og virkemidler for at så mange som mulig kan fortsette i næringa.

Bedrifter i Rindal kan søke om tilskudd til sommerjobb for ungdom

​Rindal kommune søker også i 2024 fylkeskommunen om tilskudd til sommerjobb for ti ungdommer. Inntil fem av disse får jobb i kommunens omsorgstjenester, resten i det lokale næringslivet. Kommunen samarbeider med lokale bedrifter om å finne sommerjobber. Bedrifter i Rindal som ønsker å benytte seg av ordninga, må melde fra om det til kommunen så snart som mulig og seinest innen fredag 1. mars.

NB! Ingen ledige plasser. Seniortur til konsert med Vømmøl Spellmannslag

Spaserstokkforumet i Rindal arrangerer busstur til Olavshallen for å se “Vømmøl Spellmannslag 50 år!” 23. mai 2024.

VM-løype i Rindal