Kommunen er kjent med at et område lengst øst i Lomunddalen mangler fiberdekning. For å få en best mulig oversikt over alle områder i bygda der det mangler eller er dårlig breibandsdekning, ber vi om tilbakemelding fra innbyggerne. I denne omgangen tar vi ikke med hytteeierne.

Du svarer ved å fylle ut skjemaet i lenka nedenfor her og sende det inn elektronisk. Svar gjerne innen 15. desember. Takk for at du bidrar til kartlegginga!

Spørreskjema om breibandsdekning i Rindal

Kommunestyre har vedtatt handlingsprogram med økonomiplan og årsbudsjett 2024-2027

Nye retningslinjer for motorferdsel i utmark er vedtatt

Kommunestyret vedtok 14.12.2023 nye retningslinjer for motorferdsel i utmark.  Samtidig fikk 12 personer løyve til å ta på seg kjøreoppdrag med snøskuter mot betaling.

Høring - Handlingsprogram med økonomiplan og årsbudsjett 2024-2027

I samsvar med kommuneloven legges formannskapets innstilling til handlingsprogram med økonomiplan og årsbudsjett 2024-2027, jfr. vedlegg, ut på høring.

Bor det en lærer i deg?

Nord universitet ved prosjektet LæreriNord og kommunene Heim, Skaun, Rindal og Orkland inviterer til åpent møte den 21. november klokken 18.00-20.00. Møtet finner sted i kommunestyresalen på Orkland rådhus, Orkanger. Vi serverer gratis pizza og brus til alle.

Rindal har tatt i bruk Helseplattformen!

22.08 kom første e-melding fra St. Olavs Hospital inn til Rindal kommune etter å ha tatt i bruk Helseplattformen klokka 22.00

Resultater fra årets TV-aksjon

Høring om retningslinjer for motorferdsel i utmark i Rindal kommune 2023-27

Rindal kommune sender nå på høring et utkast til nye reviderte lokale retningslinjer for motorferdsel i utmark, for 2024-2027. Et høringsbrev er sendt direkte til Rindal idrettslag, scooterklubben, hytteforeninger, grunneierlag, nabokommuner, Statsforvalteren og reindrifta. Alle andre kan også uttale seg om utkastet. Høringsfristen er 25. oktober 2023.

Informasjon om influensavaksinering Rindal kommune høsten 2023

Alle kan bli alvorlig syke av influensa- og koronavirus , men noen risikogrupper er mer utsatt for alvorlig sykdom enn andre. Helsegevinsten kan være stor om disse vaksinerer seg.   Barn og voksne med noen alvorlige kroniske sykdommer, samt gravide kan bli alvorlig syke av influensa. Disse bør ta influensavaksine hvert år. I tillegg er alle over 65 år anbefalt å ta influensavaksine hvert år.   Vaksinen reduserer risiko for alvorlig influensa og komplikasjoner.

Navnevedtak på vegnavn

Driftsutvalget i Rindal kommune har vedtatt vegnavnet Hardvedhaugen på hyttefeltet som ligger ved  fylkesveg 6174 Vålåskarsvegen.

Søknad om barnehageplass i Rindal

Søknad om barnehageplass gjøres via Visma Flyt Barnehages foresattportal. Dette gjelder om du søker for første gang, du søker endring av plasstype eller om du søker overføring til annen barnehage. Her får du informasjon om hvordan du logger deg på foresattportalen, og hvordan du legger inn søknad om barnehageplass. På denne linken kommer du til innloggingssiden. Du logger deg inn med elektronisk ID via ID-porten.