Framdriftsplan for videre arbeid med nytt helsehus

Rådmannen er i en prosess der skisseprosjekt skal ferdigstilles. Leveranse fra Streken AS forventes mottatt 14.november. Utkast legges så fram for styringsgruppen innen 1.desember for videre bearbeidelse. Det vil bli et åpent informasjonsmøte for alle interesserte i slutten av januar. Dato vil bli publisert når det nærmer seg. Kommunestyret vil deretter få saken til behandling, og der skal blant annet videre framdrift for prosjektet vedtas.

Influensavaksinering i Rindal 2019

Vaksinering på Rindal legekontor: Torsdag 17.oktober kl. 13.00 -15.00 Onsdag 23.oktober kl. 09.00 -12.00

Tidlig- og forhåndsstemmegivning

Generell informasjon angående stemmegivning. Åpningstid: 09.00 - 15.00, mandag til fredag. Stemmested er kommunehuset. Tidligstemmegivning : 1. Juli - 9. august Tidligstemmegivning er ment som en ordning for de som ikke har anledning til å stemme innenfor forhåndsstemmeperioden eller på valgdagen. Eks. at man oppholder seg i utlandet eller skal reise til utlandet tidligstemmegivningsperioden begynner.

Innsyn postlister

Innsyn i postliste er nå delt på to valg på vår hjemmeside; Postliste til 16.06.19 og Postliste fra 17.06.19. https://www.rindal.kommune.no/innsyn-i-sakspapirer-og-post…/

Søknad om motorferdsel i utmark og ny kjørebok 2019/20

Brenning av avfall i Rindal kommune

Det har gått ut brev til bedrifter og næringsdrivende angående brenning av avfall. Rindal kommune vil minne alle om forbudet mot brenning av avfall, og at det er vedtatt lokal forskrift om åpen brenning.

VIPPS og eFaktura

VIPPS har startet med å motta faktura og sende til nettbank som eFaktura på kundenes vegne uten at kunde har åpnet for dette.

Kom på «Boligdagen» i Rindal torsdag 21. mars!

Boligdagen holdes i Attanova og vestibylen i Rindalshuset torsdag 21. mars og er åpen for alle fra kl 15.00 til 18.00. Der kan du snakke med og bli inspirert av entreprenører, handverkere, Husbanken, lokalbanken, kommunen, eiendomsmeglere, Nav mfl. Disse har allerede meldt seg på for å ha egen stand og/eller innlegg på boligdagen: Merbygg, Rindals-Tre, Rindalsbanken (med eiendomsmegler), Nordbohus, El-Co, Svorka, Tørset Malerservice og kommunen. Det blir nok flere. Bilde: Nordbohus

​​​​​​​Eiendomsskatt – oversikt over takster og skatter for 2019

Lister over takster, satser og utlignet eiendomsskatt for 2019 for alle eiendommer i Rindal kommune er lagt til offentlig ettersyn i Kommunehuset, Rindal kommune og på vår hjemmeside i 3 uker fra 28.02.2019. Ref Eiendomsskatteloven § 15.

På høring: Lokale retningslinjer for skoleskyss i Rindal kommune

Fra 1. januar 2019 samarbeider Rindal kommune med Trøndelag Fylkeskommune om skoleskyss for elever i grunnskolen. Retningslinjer for skoleskyss i Rindal kommune legges fram for behandling i drifstsstyret 19. mars og i kommunestyret 2. april 2019. Høringsfristen er satt til 11. mars 2019. Innspill sendes til post@rindal.kommune.no