Nasjonal kompensasjonsordning for korona-avlyste arrangement

Fra 14. april kan frivillige lag og organisasjoner søke om kompensasjon for korona-avlyste, utsatte eller stengte arrangement. Det er satt av 700 mill. til ordningen når det gjelder idrettsaktivitet og det frivillige kulturlivet, og det er Lotteri- og stiftelsestilsynet som forvalter midlene.

Ny kommunepsykolog i Rindal og Surnadal

01.04.20 startet Daniela Bjerklund i stillingen som kommunepsykolog i Rindal og Surnadal kommuner, og vi er veldig glade for at vi nå har fått tilsatt kommunepsykolog i begge kommunene.

Eiendomsskatteseddel

Vi beklager at noen har fått oppgitt feil adresse på sin eiendom ved utsending av skatteseddel for eiendomsskatten i 2020. Det blir sendt ut ny eiendomssskatteseddel i dag, torsdag 27.februar.   Rindal kommune Eiendomsskattekontoret

Rindal kommune gratulerer alle med fagbrev, svennebrev og kompetansebevis!

Legevakten i nye lokaler – ingen endringer for pasientene

Legevakten i Orkdalsregionen er nå samlokalisert med mottaksavdelingen ved Orkdal Sjukehus. Den nye enheten får navnet Felles mottaksenhet.

Søknadsskjema for motorferdsel i utmark

Nytt elektronisk søknadsskjema for motorferdsel i utmark er nå tilgjengelig under "Motorferdsel i utmark".

Nasjonalt telefonnummer for landets legevaktsentraler

Etter at landets legevaktsentraler gikk over til nasjonalt telefonnummer 116117 er nå det gamle telefonnummeret til Legevaktsentralen på Orkdal Sjukehus fjernet. Publikum som ringer det gamle nummeret får en talemelding men denne gir ikke informasjon om et annet telefonnummer som publikum kan nå Legevaktsentralen på når de befinner seg utenfor sentralens geografiske distriktet.

Hjem for en 50-lapp

Rindal kommune har avtale om ordningen "Hjem for en 50-lapp" gjeldende fra og med romjula 2019.

Handlingsprogram med økonomiplan og årsbudsjett 2020-2023

Kommunestyremøte vedtok endelig handlingsprogram og budsjett og økonomiplan i balanse på kommunestyremøte 11.12.19. Her kan du lese dokumentet.   Rødhefte 2020-2023 (PDF, 4 MB)

Kommunalt tilskudd til mindre anlegg og områder for idrett, friluftsliv og nærmiljøanlegg

Rindal kommune har satt av noen midler til utvikling/rehablitering av mindre anlegg og områder for idretts-, friluftslivs- og nærmiljøanlegg. Det kan også søkes om tilskudd til mindre investeringer av utstyr tilknyttet slike anlegg.