Planstrategi for Rindal kommune 2020-23 – høring

Kommunene skal etter loven minst én gang i hver valgperiode utarbeide og vedta en kommunal planstrategi. Planstrategien bør omfatte ei drøfting av kommunens strategiske valg knyttet til samfunnsutvikling og ei vurdering av kommunens planbehov i valgperioden.

Birgit Reisch har sagt opp sin stilling som rådmann i Rindal kommune

Birgit fyller 62 år i november, og velger å benytte seg av muligheten til å bli pensjonist. Sluttdato for fratredelse blir 1. desember 2020. Formelt vedtak for å starte prosessen med å rekruttere ny kommunedirektør blir behandlet i kommunestyremøte 27.mai.

Legekontoret er stengt torsdag 7. mai

Rindal legekontor er stengt torsdag 7.5.20 på grunn av oppdatering av kontorets journalsystem.  Ekspedisjonen er betjent, og telefonen er åpen innenfor vanlig åpningstid for øyeblikkelig hjelp.

Takk!

Ny lokal forskrift om godtgjøring for folkevalgte - høring

Kunngjøring av vedtatt reguleringsplan for Bjergin næringsområde

17. mai markering i Rindal

Tradisjonelt folketog og ettermiddagsarrangement den 17. mai avlyses, men det arbeides med både alternativt tog og digitalt program.

Skuterkjøring til 3. mai, men bare til 26. april i området for reindrift

Rindal kommune har vedtatt å gi generell dispensasjon fra forbudet mot motorferdsel i utmark etter 20. april. Begrunnelsen for å åpne opp er at regjeringas hytteforbud varer helt til 20. april.

Høring på veinavn

Det er ikke foretatt endelig navnevedtak på veien inn i det nye boligfeltet ved Seljebrekka i Rindal. Navnekomiteen i Rindal innstiller på veinavnet Seljebrekka . Forslaget legges ut til høring med frist 25. mai 2020. Innspill kan sendes på e-post til post@rindal.kommune.no eller pr post til Rindal kommune, Rindalsvegen 17, 6657 Rindal.

Nasjonal kompensasjonsordning for korona-avlyste arrangement

Fra 14. april kan frivillige lag og organisasjoner søke om kompensasjon for korona-avlyste, utsatte eller stengte arrangement. Det er satt av 700 mill. til ordningen når det gjelder idrettsaktivitet og det frivillige kulturlivet, og det er Lotteri- og stiftelsestilsynet som forvalter midlene.