Redusert tilbud i Rindalshuset og Rindal frivilligsentral

Med bakgrunn i sentrale anbefalinger og lokale retningslinjer i forbindelse med Korona-situasjonen vil det bli redusert aktivitetstilbud ved Rindalshuset og på frivilligsentralen framover.

Ikke noe utbrudd av covid-19 i Rindal likevel

Nye tester av de aktuelle personene i Rindal er negative. Det er altså ikke noe utbrudd av covid-19 i Rindal. Meldinger om positive tester onsdag 30. desember skyldes en feil ved testlaboratoriet. Pålagt karantene for nærkontaktene oppheves

Påminnelse om å fortsatt være forsiktige

Vi gikk tidligere ut og anbefalte folk som kom hjem til jul fra områder med mer smitte enn Rindal, om å teste seg. Denne uka har det derfor vært rekordmange som har bestilt seg koronatest på  www.c19.no . Det synes vi er bra. På den måten kan man avdekke personer som er uten symptomer, men likevel bærer viruset. Så langt er det ikke påvist noen smittetilfeller i Rindal.

Psykososial telefontjeneste i romjula

I år innebærer koronapandemien at julen blir annerledes for de fleste av oss. I denne situasjonen kan mange kjenne på en ekstra psykisk belastning med ensomhet og bekymring. Kommunen har derfor opprettet en telefontjeneste for innbyggere i Rindal kommune i romjula. Telefontjenesten vil være betjent av fagfolk med kompetanse på psykisk helse.

Økt kapasitet på koronatesting i jula

Rindal kommune har tilbud om koronatesting 22.12 og 23.12 samt 28.12, 29.12 og 30.12.

Oppfordrer julegjester om å teste seg

Rindal kommune vil minne om at man oppfordrer alle som kommer hjem til jul fra steder i Norge med økt smittepress, til å teste seg.

Nye besøksrutiner for besøk på helsetunet.

Det er mindre risiko for å bli smittet av Covid19 etter vaksinasjon, men det er usikkert om vaksinen gir full beskyttelse. Derfor er det viktig å fortsette med gode smittevernrutiner.

Ny kompensasjonsordning for næringslivet for september 2020 til februar 2021

Viser til informasjon om ordningen her: https://www.kompensasjonsordning.no/

Svært lav ledighet i Rindal

Rindal har 8 helt ledige, 0,8 % av arbeidsstyrken i kommunen, 11 deltidsledige og ingen som er permittert. Snittet for Trøndelag ligger på 2,7 %.

Julehilsen fra kommuneoverlegen

Vi kan ikke snuble på oppløpet...