UTFALL AV MOBILDEKNING

Telenor melder at fiberbruddet som har forårsaket utfall av mobildekning og bredbånd i Rindal, er reparert!

Alle tiltak knyttet til hendelsen avvikles, og vi går tilbake til normal drift.

Oppdatering kl1900: Telenor melder at feilen er opprettet, og at mobilnettet nå er i ordinær drift.

Oppdatering kl. 10.00 ang. feilretting:Det forventes nå at feilen kan bli rettet i løpet av sen ettermiddag/kveld. Ingen endring med hensyn til berørt område.

Oppdatering kl. 09.00:
Sentralbord på legesentret og på kommunehuset fungerer.

Oppdatering torsdag kl. 07.55:
Ref. info fra Statsforvalteren så kan ikke mobildekningen i berørt område forventes tilbake før utpå dagen, torsdag.
Området for utfall er uendret siden første varsling.

Oppdatering onsdag kveld kl. 22:15:

Døgnvakter:

Hjemmesykepleie - 916 51 877

Teknisk vakt – 416 45 070

Alle operasjonssentraler, nødetater er klar over situasjonen.

Rindal Røde kors er i beredskap.

Behøver noen helsehjelp i løpet av natta, ta kontakt med helsetunet, enten på telefon eller ved fysisk oppmøte. Døra på helsetunet er stengt om natta, men bruk ringeklokka.

Grunnet situasjonen vil ikke trygghetsalarmer hos hjemmeboende fungere før feilen er rettet.

De mest sårbare av hjemmeboende med trygghetsalarmer følges opp ekstra av hjemmesykepleien.

Vi oppfordrer naboer til hjemmeboende eldre om å ta litt ekstra vare på hverandre.

Oppdatering 20.42:

Ved akutt sykdom, slå på WiFi-anrop på telefonen, slik at du kan ringe via internett til nødetatene.

Hvis du ikke oppnår kontakt, henvend deg til helsetjenesten i Rindal ved fysisk oppmøte på helsetunet.

Vakttelefon for helsetjenesten / hjemmetjenesten: 916 51 877

Oppdatering 19.31:

Telenor varsler om et fiberbrudd i Trøndelag som påvirker mobiltjenesten for Telenor, Telia og Ice. Analyse pågår.

---

Det har oppstått utfall av mobildekning som berører det meste av Rindal kommune, ref. kart nedenfor.

Fylkesveg 65 er uten mobildekning gjennom hele Rindal kommune, en strekning på nesten 2,5 mil. Området omkring Resvatnet er også uten mobildekning, så dert berører også Orkland kommune.

Rindal opplever også utfall på fast bredbånd.

Dersom årsaken er brudd på fiberkabel slik det antas, så må mannskaper ut på feilsøking og feilretting før tjenestene kommer tilbake. I så fall må det påregnes at utfallet får noen timers varighet.

Nødnett fungerer.

Kriseledelsen i Rindal kommune er i kontakt med Statsforvalteren og får jevnlige oppdateringer. Vi oppdaterer saken på hjemmesiden og Facebook.