​​​​​​​Tilbud om vaksinering av barn 5-11 år

Rindal kommune kommer til å ha dette tilbudet tilgjengelig fra 27/1-22.

Barnevaksinen er fra Pfizer/Comirnaty og består av en mindre dose enn den vanlige Comirnaty som gis til de > 12 år. mellom 5 og 11 år.

Hvem er det aktuelt for:

• Barn født 2010 til 2016 (barneskolen og siste år i barnehagen)
  • Barn født i 2017 som er fylt 5 år kan ta imot tilbudet om vaksinasjon.
  • Barn født i 2010 som er fylt 12 år kan få Comirnaty vanlig dose.

Foresatte kan la sitt barn vaksinere dersom de ønsker det. Det er mest aktuelt for:

• Barn med kroniske sykdommer (tilsvarende grupper som anbefales influensavaksine)
  • Familier der barn har nær kontakt med personer med særlig behov for beskyttelse
  • Barn som har økt risiko fordi de skal flytte til eller oppholde seg i land med høyere smitterisiko eller dårligere tilgang til helsetjenester enn i Norge, eller barn som av andre grunner lever i en utsatt situasjon.
  • En` dose vurderes å gi best nytte-ulempebalanse, men det er mulig å gi dose 2 etter 8-12 uker der foresatte ønsker dette (kortere intervall hvis særlige forhold tilsier det).

Dersom du er i tvil, kan du kontakte fastlegen din for å drøfte hvilket behov barnet deres har.

Vaksineringen vil foregå på Eldresenteret eller i lokalene rundt legekontoret. Det avhenger litt av hvor mange som melder seg på. Vil skal legge til rette slik at det oppleves trygt for barnet.

For de som ønsker dette tilbudet; send e-post til Korona@rindal.kommune.no

Legg igjen navn på barnet, navn på foresatte og mobilnummer dere nås på.

Ta med utfylt samtykkeskjema til vaksinetimen!

Skjema finner du her