Digital utsending av faktura

Rindal kommune sender ut alle fakturaer digitalt.

Fakturaene sendes nå i følgende rekkefølge:

1. Avtalegiro eller e-faktura
  2. Vipps-appen
  3. Digipost
  4. Vedlegg i e-post
  5. Brevpost

Avtalegiro eller e-faktura

Ønsker du å opprette e-faktura med Rindal kommune, kan dette bestilles via din nettbank. Bruk 00 foran ditt kundenummer.

Hvis du heller vil motta fakturaene i Vipps eller Digipost, må du si opp avtalen om avtalegiro eller e-faktura i nettbanken din.

Vipps-appen

Hvis du er vant til å få faktura i postkassen din, vil du nå kunne få fakturaen som Vippsfaktura.  Dette forutsetter at du benytter Vipps og at du har aktivert tjenesten Vipps faktura.  Dersom du ønsker dette må du kontakte oss for å legge inn mobiltelefonnummer.

Send e-post til regnskap@rindal.kommune.no

Se mer informasjon om Vipps faktura

Digipost

Hvis du har en Digipost konto, så vil fakturaen bli sendt direkte dit. Husk å sett på varsel til SMS eller e-post, sånn at du får beskjed når det kommer en faktura!

Se mer informasjon her: https://www.digipost.no

Vedlegg i e-post

Hvis du er vant til å få faktura i postkassen din, vil du nå kunne få faktura som vedlegg i en e-post fra Rindal kommune.  Dersom du ønsker dette må du kontakte oss for å få lagt inn e-post-adresse. Send e-post til regnskap@rindal.kommune.no

Hvis du verken har Vipps, E-faktura, Avtalegiro eller DigiPost så vil faktura bli sendt på vanlig måte i posten!