Stortings- og sametingsvalget 2017 - Forhåndsstemming

Ordinær forhåndsstemming foregår i Rindal kommune på Kommunehuset – kundemottaket i perioden
10. august til og med fredag 8. september.

Forhåndsstemmer kan avgis i vanlig åpningstid (mandag til fredag kl. 09.00 til kl.15.00)


Det blir også anledning til å forhåndsstemme lørdag 26.august og lørdag 2. september på Kommunehuset kl. 11.00 til 15.00.

Ellers er valgloven slik at forhåndsstemmer fra innbyggere i Rindal kan avlegges innen fristene i alle landets kommuner.

I slike tilfeller er det viktig at en er ute i god tid før 8. september med å avlegge stemmen.

HUSK å ta med gyldig legitimasjon når du skal avlegge forhåndsstemme! Ta gjerne også med valgkortet du har fått tilsendt.

 

Institusjonsstemmegivning

For de som bor på Rindal Helsetun vil det bli anledning til å avgi forhåndsstemme på institusjonen onsdag 6. september kl 10.00 til kl. 13.00

 

Ambulerende stemmegivning/hjemmestemming
Personer som har helt spesielle vanskeligheter med å avgi ordinær forhåndsstemme på ordinære mottakssteder, kan søke Valgstyret om å få stemme hjemme/der de oppholder seg.
Frist for å søke om en slik ordning er onsdag 6. september kl. 12.00.

Søknad sendes Valgstyret i Rindal, Rindalsvegen 17, 6657 RINDAL eller på epost: post@rindal.kommune.no.

Ved spørsmål vedrørende valget kan det tas kontakt på epost(post@rindal.kommune.no) eller telefon 71664700.

Publisert av Tove Schei. Sist endret 10.08.2017 09:16
Fant du det du lette etter?